هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

بليزززز تعبت

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
At3btny 4noby
1

المزاج : راآاآاآيقه

بليزززز تعبت Empty
مُساهمةموضوع: بليزززز تعبت   بليزززز تعبت Emptyالخميس مايو 31, 2012 10:27 am

ياناس ساعدوني ابي حل لمشكلتي تعبت وقررت اكتب بالمنتدى هذا يمكن القى حل
انا مااصلي ونفسي اصلي تعبت وربي تعبت ابي اغير حياتي وماني قادره دلوني على طريقه وربي ابي ارتاح وانا عارفه انو ماتتعدل حياتي حتى اعدل صلاتي بليز لاتسفهوني قولو لي طريقه اي شي مقوله بس اهم شي تفيدني وتفيد غيري من البنات
Pretty Princess
** عضوة نشيطة **
Pretty Princess

المزاج : nothing

بليزززز تعبت Empty
مُساهمةموضوع: رد: بليزززز تعبت   بليزززز تعبت Emptyالأحد يونيو 03, 2012 3:13 am

حبيبتى مشكلتك مثل مشكلتى فى قلة الصلاة لكن حد من قرايبى استشار شيخ قال له : اللى يلتزم بالصلاة اسبوع ما يقدر يفارقها بعد كده يكون الشيطان حل عنه ..... حاولى تضغطى على نفسك شوية و اعدى قولى لنفسك ان الشيطان لا يمكن يغلبك , اقوللك حاجة ( ده الشيطان ده ابن ___ , ازاى يضحك عليكى ؟؟ ) .
فيه اكتر من حل لمشكلتك :

اول حل : ارسمى شجرة صلاة على ورقة و يكون شكلها زى اللى ف الاخر

الشجرة ليها 7 اغصان كل غصن بيمثل يوم ف الاسبوع , و الغصن فيه خمس ورقات كل ورقة بتمثل صلاة
و الثمرة بتمثل عمل خير , لو عملتى عمل خير لونى الثمرة احمر و لو عملتى عمل شر لونيها اسود ولو صليتى الصلاة ف معادها لونى الورقة اخضر
و لو صليتيها قضا لونيها اصفر

لمزيد من التسلية ممكن تعملى خلفية للشجرة و ده هيخليكى تحبى الصلاة عشان عايزة تخلى شكل الشجرة حلو

لو ليكى اخوات ارسمى شجر بعدد اخواتك , كل شجرة ف ورقة رسم , و قولى لمامتك و باباكى و اتنافسى مع اخواتك فى تلوين الشجرة كلها اخضر ,

لو التزمتى فى الصلاة طول الاسبوع و لونتى اغلب الورق اخضر , هتلاقى نفسك مش عارفة تفارقى الصلاة زى الشيخ ما قال لان الشيطان حل عنك

ياريت تكون النصيحة نفعتكبليزززز تعبت 296707702
شخطة قلم
1

المزاج : مرحة

بليزززز تعبت Empty
مُساهمةموضوع: رد: بليزززز تعبت   بليزززز تعبت Emptyالأربعاء يوليو 18, 2012 12:46 pm

حبيبتي جاهدي نفسك وادعي وربي بيساعدك لأنك عندك نية وتذكري ايش منتظرك في الجنة من نعم وانة ربي عطاكي الصحة والعافية بأيش نجازية الله يكون بعونك
m.m.m
1

المزاج : happy

بليزززز تعبت Empty
مُساهمةموضوع: رد: بليزززز تعبت   بليزززز تعبت Emptyالسبت أغسطس 18, 2012 6:01 am

انا نصيحتي مثل نصيحة {بينك ستروبري } حاولي إنك تجاهدي وتنسي الشيطان ولا تخليه يوسوسلك لانك مسلمة Sad

بليزززز تعبت
صفحة 1 من اصل 1